Departamento de Física promove colóquio na próxima sexta-feira (28)

O evento acontecerá às 16h, no auditório do DF

Na próxima sexta-feira (28), o Departamento de Física da UFPE, promoverá colóquio sobre o tema “Atomic spectroscopy inside porous media”, a ser apresentado pelo professor Arturo Lezama, da Universidad de la Repu´blica/Facultad de Ingenieri´a do Uruguai. O evento acontecerá às 16h, no auditório do Departamento de Física.

Resumo

The spectroscopic observation of atoms contained in the interstitial cavities of a porous material presents several challenges due to the randomness of the atomic motion, the medium geometry and the optical field. We discuss the consequences of this triple randomness and illustrate their manifestation on linear and nonlinear optics experiments. We illustrate the use of the atomic spectroscopy to the characterization of the medium porosity and discuss foreseen applications in nonlinear and quantum optics domains.

Departamento de Física - UFPE

posgrad@df.ufpe.br